Wekelijks op zondagochtend

Op zondagochtend is onze Here Jezus Christus uit de dood opgestaan. Wat geweldig dat we mogen weten dat ook voor ons de dood niet het einde betekent, maar dat we door het geloof in Hem voor altijd in zijn nabijheid mogen leven. Daarom vieren we dit elke week op zondagochtend in de Dorpskerk met muziek en woorden, waarin we God en elkaar willen ontmoeten.

Waar

Kanaalstraat 12, Aalsmeer
(in het verlengde van de Zijdstraat)

Tijden

9.30 uur gebouwen open
9.50 uur voorzang
10.00 uur aanvang dienst

Na afloop (rond 11.15 uur) ontmoeting in gebouw Irene naast de kerk

Waar

Kanaalstraat 12, Aalsmeer
(in het verlengde van de Zijdstraat)

Tijden

9.30 uur gebouwen open
9.45 uur voorzang
10.00 uur aanvang dienst

Na afloop (rond 11.15 uur) ontmoeting in gebouw Irene naast de kerk

Kinderen

Voor kinderen tot vier jaar is er oppas en peuternevendienst. Kinderen die naar de basisschool gaan, maken een kort deel van de kerkdienst mee met onder andere een kindermoment. Aansluitend is er voor hen in gebouw Irene kindernevendienst.

Jongeren

Voor tieners is er tweewekelijks een eigen tienerkring in gebouw Irene. De andere week zijn jullie welkom in de kerk.

Rijdienst

Voor gemeenteleden die graag de kerkdiensten willen bezoeken, maar niet in staat zijn om hier zelf naar toe te gaan is er een mogelijkheid dat men gehaald en gebracht wordt.

Diensten in de Dorpskerk verbinden generaties met gevarieerde muziek, inspirerende preken en ruimte voor ontmoeting.

Muziek

In onze dienst is er zowel plaats voor het zingen van Psalmen en Gezangen uit het Liedboek als voor het zingen van liederen uit de Opwekkingsbundel, Hemelhoog, Johannes de Heer en diverse andere bundels. De muziek wordt verzorgd door het orgel en door één van de bands. Tien minuten voor de dienst beginnen we al met het zingen van enkele liederen. Kent u ze niet? Geen probleem, alle liederen worden duidelijk op een scherm geprojecteerd en er is zangbegeleiding.

Bijbel

Onderwijs heeft een centrale plaats in de dienst door het lezen uit de Bijbel en te luisteren naar een preek. We lezen meestal uit de Nieuwe Bijbel Vertaling 2021. De teksten die gelezen worden, worden geprojecteerd.

Collecte

Er zijn twee collectes, één tijdens de dienst en één bij het verlaten van de kerk. De eerste collecte is altijd voor 80% voor kerk en beheer en voor 20% voor de diaconie. Het doel van de deurcollecte wordt afgekondigd. Komt u vaker naar de Dorpskerk overweeg dan om gebruik te maken van collectebonnen. Ook kunt u gebruik maken van de QR-codes die getoond worden op de schermen en in de Zondagsbrief.

Nazorg

Na de dienst is er gelegenheid voor een gesprek en/of een gebed met iemand van het pastorale team.

Ontmoeting

Na de dienst is er alle tijd om elkaar te ontmoeten in gebouw Irene naast de kerk. Uiteraard zorgen wij voor koffie en thee. Voor de kinderen is er limonade.

Beluisteren of meekijken

De diensten worden worden gestreamd via Kerkdienstgemist en Youtube.

Bijzondere gebeurtenissen

Avondmaal

Je bent hartelijk welkom om in de Dorpskerk het Heilig Avondmaal te vieren als je Jezus erkent als Heer en naar Zijn voorbeeld wilt leven. Als je kunt zeggen: uit mezelf schiet ik tekort en ik heb U nodig, Jezus, als mijn Verlosser.

We vieren vier maal per jaar het avondmaal. In het midden van de kerk staan tafels in de vorm van een kruis.

Kinderen dopen / opdragen

De Dorpskerk kent een rijke traditie in de kinderdoop. We geven naast de kinderdoop ouders ook de mogelijkheid om hun kind te laten opdragen. Op grond van de bijbel kan worden gekozen voor de kinderdoop, maar net zo goed voor het opdragen.

In overleg met de voorganger wordt een doop- of opdraagdienst gepland en samen voorbereid.

Volwassenen belijdenis / doop

Jongeren en ouderen doen in onze kerk belijdenis van hun geloof. Belijdenis doen is kiezen voor God en Zijn gemeente, de kerk ‘van alle eeuwen en plaatsen’ Het is een mooi persoonlijk toewijdingsmoment en vindt plaats tijdens een ochtenddienst. Belijdenis bevestigd je kinderdoop of als je niet gedoopt bent, wordt je aansluitend aan je belijdenis gedoopt.

In overleg met de voorganger wordt een belijdenis- en/of volwassendoopdienst  gepland en samen voorbereid.

Trouwen

Ga je trouwen? In de Dorpskerk vinden we het huwelijk bijzonder: het is door God ontworpen om elkaar liefde en trouw te beloven voor je hele leven.

De kerkdienst van een huwelijksbevestiging is een heel persoonlijke dienst, waarin jullie leven met God en elkaar centraal staat. Samen met de voorganger stellen jullie de dienst samen door de muziek en liederen, de Bijbeltekst, trouwbelofte en andere bijzondere elementen te kiezen. Neem zo vroeg mogelijk contact op!

Diensten uitgelicht

• Oudejaarsavond
  • Nieuwjaarsmorgen
  • Biddag
  • Week voor Pasen (woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag)
  • Pasen

1432 AV Aalsmeer

Postadres:

Blijf op de hoogte

Ontvang elke zaterdagochtend het laatste nieuws uit beide wijken.

Agenda Wijk Oost

Agenda Wijk Dorp