Zondag voor jongeren

We hopen dat tieners en jongeren zich thuis voelen in de diensten. Maar ook op andere plekken wordt er speciaal voor deze groep activiteiten georganiseerd waar ze elkaar ontmoeten en kunnen groeien in geloof.

Tienerkring

Tijdens de kerkdienst is er elke 1e en 3e zondag van de maand tienerkring in 8-erom. We zingen, bidden en luisteren naar een verhaal, filmpje of creatieve voorstelling. Naderhand is het tijd om te hangen en socializen onder het genot van een hapje en een drankje.

Tienerclub

Elke 4e zaterdag van de maand is er ’s avonds club in 8-erom. Het voornaamste doel is gezelligheid. We gaan dan met elkaar iets leuks doen.

Meer&Eat

Bij Meet&Eat ontmoeten we elkaar door gezellig met elkaar te eten. En we hebben goede gesprekken over het geloof. Daarna chillen we nog even met elkaar of we doen een spelletje.

Open Huis

Open Huis betekent gezellig bij elkaar komen voor jongeren vanaf 16 tot ongeveer 20 jaar. Kom gerust met je vrienden of vriendinnen. Het gaat om gezelligheid, kletsen, leren over God, een hapje en een drankje of samen iets actiefs doen.

Activiteiten voor Jongeren

Voor jongeren zijn doordeweeks en in de zomer ook andere activiteiten waar ze elkaar kunnen ontmoeten, creatief bezig zijn en kunnen groeien in geloof.

Catechese

Catechese is godsdienstonderwijs door de kerk. We lezen samen uit de Bijbel en hebben daar boeiende gesprekken over. Je kunt alles vragen. Samen ontdekken hoe actueel de Bijbel is en wat jij als jongere er aan hebt.

zomerkampen

Vanuit de Hervormde Gemeente Aalsmeer worden sinds 1946 christelijke jeugd- en kinderkampen georganiseerd. Voor jongeren zijn er drie kampen:

• meisjes 13-16 jaar
  • jongens 13-16 jaar
  • gemengd 16+ jaar

Er zijn ook kampen voor kinderen vanaf 8 tot 12 jaar.