Hulp nodig?

Gelukkig hoeft de hulpvraag niet altijd om moeilijkheden te gaan. Misschien willen jullie je kind laten dopen of opdragen, zelf belijdenis doen of gaan jullie trouwen? Ook in deze gevallen kan je via onderstaand formulier je vraag stellen.

Natuurlijk hopen we dat mensen onderling of binnen de kring elkaar helpen. Soms biedt een gesprek of gebed na afloop van een kerkdienst  al voldoende. Maar wat als je meer nodig hebt?

Binnen de wijk Dorpskerk en wijk Oosterkerk zijn er diverse vormen en middelen om mensen een helpende hand te bieden in moeilijke omstandigheden. Misschien kunt u het niet meer aan en groeien de zorgen en problemen u boven het hoofd. Voor zover het in ons vermogen ligt, willen we u graag helpen.

We onderscheiden twee vormen van georganiseerde hulp: pastoraat en diaconaat.

Pastoraat

Pastoraat is in naam van God de ander bijstaan. Dit kan tijdens een huisbezoek een luisterend oor bieden, zieken(huis)bezoek, ouderenpastoraat of je begeleiden in een proces van heling en herstel. Ook als je vragen hebt over God en over geloven biedt het pastoraat hulp bij het zoeken naar antwoorden.

Onderstaande websites gaan met name over geloofsvragen:

Diaconaat

Diaconaat zoekt samen naar oplossingen voor praktische problemen die een verbonden leven (zonder je sociaal buitengesloten te voelen) in de weg staan. Te denken valt aan financiële of praktische problemen. Waar mogelijk doen we een beroep op de WMO en voorzieningen van de (lokale) overheid.

Onderstaande websites helpen je alvast op weg:

Stel je vraag

1. Vul je contactgegevens in
  2. Kies de wijk waarvan je lid bent of geef aan dat je niet lid bent
  3. Kies wat voor soort vraag je hebt
  4. Geef een korte toelichting bij je vraag.

Afhankelijk van je vraag zal iemand van het pastoraat of diaconaat contact met je opnemen. Uiteraard gaan we vertrouwelijk met je gegevens om.

Dringend hulp nodig?

In situaties zoals bij plotselinge ziekenhuisopname, overlijden of een crisissituatie vragen we je om direct contact met iemand te zoeken.

Dorp

• Peter Kersloot, Pastorale Team | 06-53472398 | pk.dkk@ziggo.nl; of René Spaargaren, voorzitter kerkenraad | 06-30816420 | rene.kerkenraadaalsmeer@gmail.com

Oost

• ds. Menno Zandbergen | 06-12889809 | m.zandbergen@casema.nl