Lidmaatschap

Twee wijken

De Hervormde Gemeente Aalsmeer bestaat de wijk Dorpskerk en de wijk Oosterkerk. Je kunt zelf bepalen bij welke wijk je lid wilt worden. Dit is in de regel de wijk waar u op zondag naar de kerk gaat.

Lidmaatschap

Er zijn verschillende soorten van lidmaatschap. Meestal ben je doop- of belijdendlid. Verder kennen we ook gastlidmaatschap en meegeregistreerd. We informeren je graag over de mogelijkheden voor jouw situatie.

Verhuizen

Normaal gesproken hoef je bij een verhuizing niets te doen. De overheid geeft de verhuizing door aan de kerk, behalve als je zelf bij de burgerlijke stand hebt aangegeven dit niet te willen. Als je naar een andere plaats verhuist, dan kom je automatisch terecht in de kerkelijke gemeente op het nieuwe woonadres. Wil je liever bij een andere wijkgemeente horen dan waar je automatisch bij bent ingedeeld, dan kun je contact opnemen met de ledenadministratie.

Studenten (of de ouders van) opgelet!

De inschrijving bij een Protestantse Gemeente vindt gewoonlijk plaats op basis van woonadres. Jongeren die elders gaan wonen voor studie of werk worden daarom automatisch kerkelijk overgeschreven naar een andere plaatselijke gemeente. Dit is lang niet altijd gewenst. Bijvoorbeeld omdat je gewoon kerkelijk betrokken wilt blijven in Aalsmeer of je meestal in de weekenden thuis bent. In dat geval kan je de ledenadministratie via onderstaand formulier op de hoogte brengen dat je lid wil blijven van onze gemeente (zowel wijk Dorp als wijk Oost). Jouw kerkelijke overschrijving wordt dan weer teruggesteld naar de Hervormde Gemeente Aalsmeer. Alvast bedankt!

Ledenadminstratie

Toelichting

Nevenstaand formulier is bedoeld om informatie door te geven. Na aanleiding van de informatie wordt er contact met je opgenomen.
Let op: ouders kunnen alleen voor hun minderjarige kinderen lidmaatschap regelen.

Informatie aanvragen

Heb je na het lezen van bovenstaande nog vragen over de mogelijkheden van lidmaatschap? Of heb je een andere vraag rondom je lidmaatvraag. Stel deze gerust.

Aanmelden als lid

Fijn dat je lid wilt worden. Voor het inschrijven van leden hebben diverse gegevens nodig. Je kunt alvast je volledige adres doorgeven, gezinssamenstelling (volledige namen, roepnamen, geboortedata, opgedragen / gedoopt / belijdend). We maken graag een afspraak om persoonlijk kennis te maken.

Wijzigingen doorgeven

Bijvoorbeeld verandering van adres, email, telefoon of wijk.Of je wilt doorgeven, dat je als student lid wilt blijven bij je huidige wijkgemeente.

Lidmaatschap stoppen

Door het invullen van dit formulier kun je aangeven dat jou lidmaatschap beëindigd moet worden. Vanzelfsprekend vinden wij het jammer dat je niet meer betrokken wilt zijn bij de Hervormde gemeente Aalsmeer.
Voor Doop en Belijdende leden wordt er vanuit de landelijke kerk een bevestiging van uitschrijving verzonden.
Soms nemen we contact met je op, om de achtergrond van je uitschrijving te horen.