Open Doors

Wij geloven in de kracht van herstel. Laat de haat niet winnen!

Op zondag 14 mei as. is de collecte bestemd voor Open Doors.

Deze organisatie steunt christenen die om hun geloof worden vervolgd of verdrukt. Open Doors brengt Bijbels en christelijke lectuur naar landen die daarvoor gesloten zijn. Daarnaast wordt er training gegeven en praktische hulp verleend, zoals traumazorg en noodhulp.
Vandaag de dag worden er wereldwijd miljoenen christenen vervolgd en verdrukt. Deze gebeurtenissen kunnen soms ver van ons af staan, omdat we ons er maar moeilijk iets bij kunnen
voorstellen. Wij mogen én kunnen ons geloof immers in alle vrijheid belijden. Maar dit is voor velen niet mogelijk. Op de mooie website van Open Doors is er veel te lezen over waar en hoe de hulp wordt gegeven. Er zijn veel mogelijkheden en verhalen te vinden op deze site om je te inspireren de getroffen slachtoffers te helpen en er voor te bidden. Eén van de verhalen kun je hier lezen: Christenen in Nigeria worden vervolgd door moslimextremisten. Hun haat tegen christenen zit diep en met bruut geweld proberen zij de christenen uit te moorden. De vader van Ayuba werd onthoofd meteen nadat hij vertelde dat hij christen was… Ayuba moest daarna vluchten omdat zijn naam op een dodenlijst staat. Hij werd verblind door haat en verdriet en was vastbesloten de moord op zijn vader te wreken. Totdat hij terecht komt in een traumacentrum van Open Doors. Hij leert niet alleen om te gaan met zijn diepe verdriet, maar komt zelfs op een punt waarop hij in staat is de moordenaars te vergeven!

Wij geloven in de kracht van herstel. Door gerichte zorg, vanuit Bijbels perspectief, helpen we jonge mannen zoals Ayuba in de Sub-Sahara, Afrika. Laat de haat niet winnen!

Bekijk ook het filmpje over Open Doors  (klik hier)

Doe je mee? Jouw gebed en steun is een geweldige bemoediging voor hen! De diaconie beveelt de collecte van harte aan! Ook kun je je gift overmaken naar het bankreknr van de Diaconie Hervormde Gemeente NL 95 RABO 0300 1205 16 o.v.v. Open Doors.

Je kunt ook gebruik maken van deze QR-code: