Week van gebed Aalsmeer

doe mee online - in de Dorpskerk woensdag ook welkom in de kerk

oomlink Week van gebed Aalsmeer/Kudelstaart 16-21 januari 2022

De link is geldig voor iedere avond, 19:30 uur. Steeds organiseert een ander kerk de avond.

Meeting ID: 815 6728 5265
Passcode: 984861
(instructies over werken met Zoom onderaan deze pagina)

Zoomlink Week van gebed Aalsmeer/Kudelstaart 16-21 januari 2022

Meeting ID: 815 6728 5265
Passcode: 984861
(instructies over werken met Zoom onderaan deze pagina)

Week van gebed voor Aalsmeer en Kudelstaart

Tijdens de Week van Gebed voor eenheid bidden christenen over de hele wereld tegelijkertijd. In Aalsmeer en Kudelstaart organiseren zes kerken deze week gebedsavonden voor de eigen en de andere vijf kerken. Ook  deze keer willen we met zoveel mogelijk mensen het jaar biddend beginnen.

De week zal grotendeels digitaal plaatsvinden. Waar mogelijk kijken we naar een combinatie van fysiek en digitaal samenkomen. Houd daarom voor de laatste updates deze website in de gaten. Het thema dit jaar is “Licht in het duister,” voorbereid door christenen in het Midden-Oosten. In Matteüs 2 staat: “We hebben zijn ster zien opgaan en zijn gekomen om hem te aanbidden.” De stralen van de ster leiden de wijzen, en met hen alle mensen, naar het grotere licht: Jezus. Christenen die verenigd zijn in het aanbidden van Christus worden een teken van de eenheid die God verlangt voor heel zijn schepping. (uit het voorbereidingsboekje)

Bidden via Zoom

Om mee te doen is vooraf aanmelden niet nodig. Met de link bovenaan deze pagina kom je op de gewenste avond vanzelf binnen bij de gebedsavond van de organiserende kerk, zie het schema hieronder. Elke kerk zal een eigen, maar altijd laagdrempelige invulling aan de avond. Hardop bidden kan, maar meekijken en in stilte meedoen kan altijd ook.

Geef gebedspunten door

Iedereen kan in de aanloop naar deze week en tijdens de week via Whatsapp gebedspunten doorgeven. Deze worden gedeeld met de deelnemende kerken. Stuur een bericht naar 06 26171979

Programma Week van Gebed Aalsmeer/Kudelstaart 16-21 januari 2021

Zondag 16 januari 19:30 uur: LEG – We beginnen waar de reis van de wijzen eindigde: met dankzegging en aanbidding. Deze avond nemen we ruim de tijd om onder begeleiding van een band liederen voor God te zingen. Het begin van eenheid is samen naar Jezus kijken. Als wij in Hem zijn, én blijven, worden wij Zijn lichtdragers en gaan anderen dat aan ons merken. Na het zingen bidden we met elkaar. De LEG is te bezoeken, tegelijkertijd kun je ook meedoen thuis via Zoom.

Maandag 17 januari 19:30 uur: ACG – “Breek onze muren af.” Gebed in groepjes via Zoom, specifiek voor de leiders van onze kerken, onze dorpen en ons land. En voor onze invloed als christen in onze omgeving. Onze wereld hunkert naar goed leiderschap en is voortdurend op zoek naar iemand die dit verlangen kan vervullen. Waar kan men zo’n leider vinden? Alleen in Jezus Christus hebben wij het voorbeeld gezien van een koning of leider naar Gods hart.

Dinsdag 18 januari 19:30 uur: Alphakerk – “Doorbreek onze gewoonten.” Samen bidden via Zoom (vorm en thema’s via de website)

Woensdag 19 januari 19:30 uur: Dorpskerk – “Laat ons niets ontbreken.” Deze avond is de Dorpskerk te bezoeken, er zal muzikale aanbidding zijn en creatieve gebedsvormen. Iedereen van harte welkom. Tegelijkertijd kun je thuis meedoen via Zoom met een deel van het programma in de kerk.

Donderdag 20 januari 19:30 uur: Lijnbaankerk – “Leid ons, Heer.” Samen bidden via Zoom (vorm en thema’s via de website)

Vrijdag 21 januari 19:30 uur: Oosterkerk – “Zet ons op nieuwe wegen.” Samen bidden via Zoom of livestream. Een digitale reis met beelden van diverse plaatsen en landen om voor te bidden.

Je kunt het gratis digitale gebedsboekje aanvragen via https://www.weekvangebed.nl/bestellen/digitaalgebedsboekje/persoonlijk

Over Zoom
Om mee te kunnen aan de Zoom-bijeenkomst vanuit je eigen huis, heb je de gratis app van Zoom voor je smartphone nodig die je in de App Store of Google Play store kunt downloaden. Het is ook mogelijk om het gratis programmaatje Zoom te installeren op je computer of laptop. Die kan je downloaden op https://zoom.us/download#client_4meeting

En dan klikken op ‘Zoom client for meetings’.
Let erop dat video en geluid aan staan. Als er staat ‘join with computer audio’, klik je op YES.

Bekijk ook