Werkgelegenheid voor jongeren in Nepal

Collecte ZWO zondag 13 februari 2022

Collecte 13 februari 2022 is bestemd voor werkgelegenheid voor jongeren in Nepal. Omdat de werkloosheid in Nepal – vooral op het platteland – hoog is, vertrekken veel jongeren naar India, Maleisië of de Golfstaten. Daar zijn de arbeidsomstandigheden slecht en de lonen laag. Veel gezinnen zijn echter afhankelijk van de inkomsten die deze jonge arbeidsmigranten binnenbrengen.
Dat werd pijnlijk duidelijk toen veel migranten vanwege de coronapandemie moesten terugkeren naar Nepal: daarmee vielen hun inkomsten in één klap weg.
Samen met lokale partnerorganisaties creëert Kerk in Actie in Nepal nu voor 2500 jongeren werkgelegenheid, zodat zij in hun eigen omgeving een toekomst kunnen opbouwen. De jongeren krijgen een landbouwtraining of vakopleiding, of een stageplek en coaching. Ook worden zij in contact gebracht met afnemers of werkgevers.

Met uw gift aan deze collecte geeft u jongeren in Nepal een toekomstperspectief. Van harte aanbevolen!

Geeft u ook? Dit kan ook op NL 73 RABO 0380 1440 69 t.n.v. ZWO Hervormde Gemeente Aalsmeer o.v.v. Jongeren Nepal.

De QR-code is hierbij afgedrukt, en is te scannen met uw telefoon. (Nb: het werkt niet via de QR scanner in de app van de ING of ABN AMRObank).

Namens de diaconie, Margriet van Klinken