Wekelijks op zondagochtend

De kerkdiensten worden elke zondagmorgen om 10 uur gehouden. In de diensten zoeken we toenadering tot God, willen we Hem prijzen en eren, luisteren we naar Zijn Woord, de Bijbel, en de uitleg hiervan, en bidden we voor de wereld, ons dorp en elkaar.

Geregeld zijn er bijzondere diensten, zoals Kerk-Inn en zangdiensten. Soms zijn er ’s middags of ’s avonds bijzondere diensten zoals de Kidspraise, X-mas en Paas singin.

Waar

Oosteinderweg 269, Aalsmeer
(Parkeerruimte voor en achter de kerk)

Tijden

9.30 uur gebouwen open
10.00 uur aanvang dienst

Na afloop (rond 11.15 uur) ontmoeting in gebouw 't Anker achter de kerk

Waar

Oosteinderweg 269, Aalsmeer
(Parkeerruimte voor en achter de kerk)

Tijden

9.30 uur gebouwen open
10.00 uur aanvang dienst

Na afloop (rond 11.15 uur) ontmoeting in gebouw 't Anker achter de kerk

Kinderen

Voor kinderen tot vier jaar is er oppas en peuternevendienst. Kinderen die naar de basisschool gaan, maken een kort deel van de kerkdienst mee met onder andere een kindermoment. Aansluitend is er voor hen in gebouw ‘t Anker kindernevendienst.

Jongeren

Voor jongeren van klas 1-3 van het voortgezet onderwijs, is vrijwel elke zondag een eigen samenkomst.

Ongeveer 1 keer in de 6 weken is er tienerkring
in ‘t Anker.

Rijdienst

Wilt u graag naar de kerk, maar heeft u geen vervoer? Dan kunt u gebruik maken van onze rijdienst. Wilt u hier gebruik van maken? Neem contact op met de diaconie. Zij helpen u graag verder.

Diensten in de Oosterkerk verbinden generaties met gevarieerde muziek, inspirerende preken en ruimte voor ontmoeting.

Muziek

In onze dienst is er veel ruimte voor muziek. Zowel voor het zingen van Psalmen en Gezangen uit het Liedboek als voor het zingen van liedjes uit de Opwekkingsbundel, Hemelhoog, Johannes de Heer en diverse andere bundels. De muziek wordt verzorgd door het orgel of door één van de bands. Alle teksten worden op een scherm geprojecteerd.

Bijbel

Onderwijs heeft een centrale plaats in de dienst door het lezen uit de Bijbel en te luisteren naar een preek. We lezen meestal uit de Nieuwe Bijbel Vertaling. De teksten die gelezen worden, worden geprojecteerd.

Collecte

Er zijn vaak twee collectes, één tijdens de dienst en één bij het verlaten van de kerk. De eerste collecte is altijd voor 80% voor kerk en beheer en voor 20% voor de diaconie. Het doel van de deurcollecte wordt afgekondigd. Komt u vaker naar de Oosterkerk overweeg dan om gebruik te maken van collectebonnen.

Nazorg

Na de dienst is er gelegenheid voor een gesprek en/of een gebed met iemand van het pastorale team.

Ontmoeting

Na de dienst is er alle tijd om elkaar te ontmoeten in gebouw ’t Anker, achter de kerk. Uiteraard zorgen wij voor koffie en thee. Voor de kinderen is er limonade.

Beluisteren

Thuis een dienst live meeluisteren of later nog eens beluisteren?

Boekenkast

Elke zondag tijdens het koffiedrinken in ‘t Anker is de boekenkast geopend. Wat is er te vinden in de boekenkast: Kinderboeken en cd’s, Jeugdboeken, Bijbelstudieboeken, Bijbels, Romans, Dagboekjes zoals dag in dag, Kaarten ter bemoediging, belijdenis etc., Cd’s en Dvd’s, Kleine cadeautjes, beeldjes en WWJD-armbandjes.

Zoekt je iets en het is niet te vinden in de boekenkast, dan kan het voor je worden besteld.

Bijzondere gebeurtenissen

Dopen

God wil Zich verbinden aan mensen. Dat vieren we met de doop. In de Oosterkerk kan iedereen gedoopt worden die nog niet gedoopt is. Vaak gaat het dan om kleine kinderen. Want God wil Zich al aan ons verbinden terwijl we nog maar jong zijn.

In overleg met de predikant wordt een doopdienst gepland en samen voorbereid.

Belijdenis

Wat mooi als mensen zich willen verbinden aan God en Zijn gezin, de kerk van alle plaatsen en alle eeuwen. Wat mooi als mensen publiekelijk willen verklaren: ‘Ja, ik geloof’. Dat noemen we belijdenis doen. Ter voorbereiding op zo’n belijdenis is het goed je te bezinnen op vragen als: ‘Wie is God?’, ‘Waarom stierf Jezus voor mij?’, ‘Wat doet de Heilige Geest?’, ‘Wat is de roeping van de kerk en hoe ben ik daarbij betrokken?’, ‘Hoe volg ik Jezus in de praktijk?’, ‘Hoe blijft mijn geloof groeien?’ Deze en andere vragen komen aan bod tijdens de belijdeniscatechisatie.

Je kunt je hiervoor aanmelden bij de predikant.

Avondmaal

Vijf keer per jaar vieren we in de Oosterkerk het Heilig Avondmaal. Dan gedenken we het sterven van Jezus, maar ook dat we door Hem mogen leven. We vieren dat we mogen leven van Zijn genade en liefde die eeuwig duurt.

In de Oosterkerk is het de gewoonte dat belijdende leden en gasten die zich geroepen weten tot het Heilig Avondmaal samen dit sacrament delen.

Diensten uitgelicht

Kerkdienst Goede Vrijdag Oosterkerk
Vandaag is het Goede Vrijdag. Vier jij deze dienst met ons mee?
vrijdag 29 maart 2024
19:00 uur
Kerkdienst Stille Zaterdag Oosterkerk
Vandaag is het Stille Zaterdag. Vier jij deze dienst met ons mee?
zaterdag 30 maart 2024
19:00 uur
zondag 31 maart 2024
zondag 7 april 2024
zondag 14 april 2024
zondag 21 april 2024

Overige diensten

Kinderen

• KidsPraise

Jongeren

• Bidstond

Volwassenen

• Zangavonden
  • Bidstonden

Feesten

• Kerstnacht
  • Kerstochtend
  • Oudejaarsavond
  • Nieuwjaarsmorgen
  • Biddag
  • Week voor Pasen (woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag)
  • Pasen

1432 AV Aalsmeer

Postadres:

Blijf op de hoogte

Ontvang elke zaterdagochtend het laatste nieuws uit beide wijken.

Agenda Wijk Dorp