Zondagochtend voor jongeren

Voor jongeren van klas 1-3 van het voortgezet onderwijs, is vrijwel elke zondag een eigen samenkomst.

Kom ook eens kijken in de Oosterkerk en krijg nieuwe vrienden. Ontdek alvast welke activiteiten er verder zijn voor jongeren.

Tienerkring

Ongeveer eens in de zes weken is er tijdens de kerkdienst op zondagochtend een eigen kring voor tieners van 12-15 jaar (middelbare schoolleeftijd). Met elkaar bespreken we allerlei issues waar je als tiener tegenaan loopt. Wat vinden we daar met elkaar van? En wat zegt God daarover? En hoe passen we dat dan toe? We proberen het heel concreet en praktisch te houden, zodat je er ook echt wat mee kunt in je dagelijks leven. En we hebben natuurlijk ook een heel gezellig uurtje met elkaar!

Michael Mulder en Myrthe Kniep

Doordeweeks voor jongeren

Voor jongeren zijn doordeweeks en in de zomer ook andere activiteiten waar ze elkaar kunnen ontmoeten, creatief bezig zijn en kunnen groeien in geloof.

Vibezz

“Vibezz” een gezellige zondagavond om te kletsen, chillen, spelletjes te spelen of een goed gesprek te voeren. Voor jongeren van 13 t/m 18 jaar.

Step up

Wil je meer verdieping en/of heb je vragen of het geloof, kom dan naar de avond van Step Up.
We maken vergelijkingen met het dagelijks leven van nu en de bijbel en proberen met elkaar te leren van dit mooie boek. Natuurlijk hopen we dat je – als je je aangesproken voelt – je aansluit bij de groep. Je bent van harte welkom!

We starten met gezamenlijk eten om 18.30 uur. De afgelopen jaren zijn we door gemeenteleden verwend met heerlijke maaltijden. Daar genieten we van!

Vanaf 19.30 uur duiken wij de Bijbel in. Na afloop is er natuurlijk een borrel & snack aan de bar.

Data: een 6-tal woensdagen in februari en maart en een 6-tal in oktober en november.

Belijdenis catechese

Heb jij/hebt u wel eens nagedacht over belijdenis doen. Belijdeniscatechisatie is een periode van geloofsverdieping. We staan stil bij geloven in de Drie-enige God en wat geloven betekent voor je dagelijks leven. We spreken samen over geloven en oefenen de geloofspraktijk van gebed, Bijbellezen, getuigen, gaven van de Geest, verantwoordelijkheid voor de gemeente, medemens en schepping.

De belijdeniscatechisatie is een plek om te groeien in je relatie met God, verdieping te zoeken, je mening te vormen. Ook een plek waar we kijken naar’ lastige punten van het geloof, waar vragen gesteld mogen worden, waar je aanvechting en trouw een plek krijgen.

Mocht je nog niet weten of je aan het eind belijdenis wilt doen, dan kun je toch meedoen met de belijdeniscatechisatie. Aan het eind staan we stil bij de vraag waarom iemand belijdenis zou willen doen en wat dit betekent voor je leven.

Iets voor jou of u? Belijdeniscatechisatie is niet aan leeftijd gebonden. Sommigen zijn er nooit aan toegekomen om belijdenis te doen. Zoek je verdieping in je geloof? Wil je (opnieuw) nadenken over de vraag of belijdenis doen iets voor jou/u is? Wil je meer hierover weten?

In het voorjaar wordt er bij vraag naar belijdeniscatechese een aantal avonden gepland olv Menno Zandbergen.

Zomerkampen

Vanuit de Hervormde Gemeente Aalsmeer worden sinds 1946 christelijke jeugd- en kinderkampen georganiseerd. Voor jongeren zijn er drie kampen:

• meisjes 13-16 jaar
  • jongens 13-16 jaar
  • gemengd 16+ jaar

Er zijn ook kampen voor kinderen vanaf 8 tot 12 jaar.

Agenda Wijk Oost

1432 AV Aalsmeer

Postadres:

Blijf op de hoogte

Ontvang elke zaterdagochtend het laatste nieuws uit beide wijken.

Agenda Wijk Dorp