Zondagochtend voor volwassenen

We zijn een gemeente voor alle generaties. Op zondagmorgen is iedereen welkom in de kerk.

Kerk-Inn

Kerk-Inn zijn laagdrempelige kerkdiensten waarin we proberen toegankelijk en herkenbaar te zijn.

• Laagdrempelig wil zeggen dat de diensten eenvoudig van inhoud zijn zodat ze ook goed te volgen zijn voor hen die niet zo vaak een kerkdienst bezoeken.
  • Toegankelijk voor een nieuwe bezoeker en voor u/jou die meer regelmatig onze diensten bezoeken. In deze diensten wordt de muziek verzorgd door wisselende bands en zingen we veelal eigentijdse liederen. De Kerk-Inn diensten binnen een seizoen hebben een jaarthema. Dit wordt per dienst op een eigen manier ingevuld, zodat ook de eenmalige bezoeker zich welkom kan voelen. Het thema van een dienst wordt meestal verduidelijkt met drama, film, e.d.
  • Herkenbaar: we proberen in de Kerk-Inn niet al te zeer af te wijken van onze wekelijkse diensten.

Activiteiten voor volwassenen

Voor volwassenen worden allerlei activiteiten georganiseerd, waarvan een aantal speciaal voor senioren.

Kringen

Als gemeente vinden wij het van belang dat gemeenteleden elkaar ook in kleiner verband ontmoeten, in gemeentekringen.
Het is opbouwend voor uw/jouw geloofsleven; het is fijn om (met of zonder boekje) de Bijbel te bestuderen, elkaar te bemoedigen en naar elkaar om te zien. Er is breed aanbod aan kringen. U wordt van harte uitgenodigd deel te (gaan) nemen.

Gebedskring

De gebedskring komt  iedere woensdagavond bijeen. Deze staat onder de verantwoording van de kerkenraad. De oorsprong is gelegen in enkele bijbelgedeelten, waarin de gemeente bij elkaar komt om te bidden voor noden of problemen in de gemeente. De onderwerpen waarvoor gebed gewenst is worden kort besproken en vervolgens wordt hiervoor gebeden. Iedereen uit de gemeente kan er aan mee doen en mag voor anderen of zichzelf voorbede vragen.

Oost-Inn

De Oost-Inn vindt u in de Mikado, in een school in Nieuw Oosteinde.

Wij zijn elke woensdag geopend voor iedereen die anderen wil ontmoeten. Dit kan onder het genot van een kopje koffie of thee in de ochtend of bij één van de andere gezellige activiteiten.

Er is de mogelijkheid om samen te quilten en/of te handwerken.

Ook kun je er een gezellig uurtje met je peuter, knutselend of sportend, doorbrengen.

Op woensdagavond vinden de leeskring en de creatieve avond plaats in het Anker. Adres Oosteinderweg 269 (achter de kerk)

Weet je van harte welkom!

Voor de juiste datums en informatie zie de uitgelichte activiteiten en de agenda.

·Inloop en ontmoeting met koffie en thee. Iedere woensdagmorgen bent u van harte welkom voor leuke gesprekken en waardevolle ontmoetingen. | 9.30-11.30 uur

·Peuter Instuif. Quality Time met de peuters. Lekker zingen en knutselen of sporten in de gymzaal. Ontmoeting met andere ouders. Ook opa’s en oma’s zijn welkom. | 9.30-10.30 uur

·Quilten en ander handwerk. Gezellig elkaar ontmoeten en je laten inspireren onder het genot van koffie/thee en ondertussen met je handen bezig zijn. | 9.30-11.30 uur

·Creatief. Eén maal in de maand kunt u de handen uit de mouwen steken om een mooi kunstwerk te maken. Elke avond is er een ander thema. Kosten €5,00 p/avond. | 19.30-21.30 uur

·Literair. Elke zes weken lezen we met elkaar een zelfde boek. Op de avond wordt dat besproken. Vaak ontstaan er leuke en inspirerende gesprekken. Kosten: de prijs van de leeskoffer gedeeld door het aantal deelnemers. | 19.45-21.30 uur

Senioren middag

Senioren uitje

Jaarlijks wordt er een dagje uit georganiseerd.

Midweek

Jaarlijks is er een vakantie midweek in Lunteren.

Hulp nodig?

Omzien naar elkaar is een prachtig Bijbels gegeven. De basis van een zorgzame gemeente is dat mensen op elkaar betrokken zijn. Oog en oor voor elkaar hebben. Binnen onze gemeente zijn er diverse andere vormen en middelen om mensen een helpende hand te bieden in moeilijke omstandigheden. Voor zover het in ons vermogen ligt, willen we u graag helpen.